Dukan Diyeti Yorumları




Özellikle zayıflamak isteyenlerin son yıllarda en çok duydukları diyet “Dukan Diyeti“dir. Peki bu diyeti uygulayanlar zayıflamış mıdır? Dukan diyeti zayıflatır mı? İşte tüm bu soruların cevabını direk olarak Dukan diyeti uygulayan kişiler ile görüşerek sizlere veriyoruz. İşte Dukan diyeti yapanlar ve yorumları;
Esma
“Merhabalar ben diyetin 12. günündeyim. Şu ana kadar 4 kilo verdim. İlk 6 gün atak evresi, şu an ise seyir evresindeyim. 84 kilo ile başladım şu an 80 kiloyum hedefim 62 kilo…”
Hatice
“Benim diyette 4. günüm 71 kiloydum şu an ise 69 kilo oldum. Yapamam diye gözünüzü korkutmayın. Yumurta, lor peyniri yiyorum. Yağsız süt ve bitki çayı içiyorum. Et, balık, tavuk yiyorum. Herkese kolay gelsin.”
Adnan
“Merhabalar. Ben ve eşim yaklaşık bir yıldır ara ara uygulayıp sonra karatay ile devam ediyoruz. Ama kesinlikle birebir uygulamadık. Mesela yağsız yoğurt diyor biz tam yağlı yoğurt ve süt kullandık. Yağsız et diyor. Bol yağlı kuzu pirzola ile somon balığı yedik. Eşim iki ayda 17 kilo verdi. Ben ilk bir aydan sonra gevşettim. Haftada bir gün bazen iki üç gün ödül günü uyguladım ve 12 kilo verdim.
Özetle birebir uygulamaya gerek yok. Önemli olan et ve süt ürünlerini tüketmek (protein), sebze olarak ta patates ve havuç ile bakliyatlar hariç herşeyi yağlı veya yağsız yemek yeterli… Bu şekilde bir abime tavsiye ettim bir çok rahatsızlığı var. İki ay uygulama da 15 kilo verdi ve en son yaptırdığı tahlillerde sonuçların daha da iyiye gittiği ortaya çıktı. Çünkü biz yağı falan kesmedik. Biz dukan diyeti değil dukan türü beslenme yaptık…
Herkese tavsiye ederim. Dediğim gibi yapılırsa rahatsızlığı olanlarda sorun yaratmıyor. Ama ilk beş gün sırf protein almaya ve kabız olmamak için yulaflı yumurta omleti veya yoğurt yemeğe dikkat edilmeli. İlk beş günden sonra bir gün sebzeli bir gün sebzesiz yemeğe devam iki ayda biraz da spor yaparsanız 10 kiloya yakın bir sonuca rahatlıkla ulaşabilirsiniz.”
Sude Nur
“Merhaba, ben bu diyete 6 ay önce başladım 72 kilodan 60 kiloya düştüm fakat vermem gereken 5 kg daha var ve arada bir diyeti bozuyorum.”
Zuhal
“Arkadaşlar bugün atak evresinin 3. gününü geride bıraktım. Kaçamaksız bir şekilde. 28 yaşındayım bende adet düzensiz olduğu için doğum kontrol hapı kullanıyorum. Diyetisyenler kilo veremezsin sadece incelirsin spor yap dedi. O da bir yere kadar hep bezip bırakıyordum diyete başlarken de umutsuz başladım tartılmadım bile ama az önce sadece kafamdan geçen bir elbiseyi denedim ki sonucu yazmadan edemedim. 2 beden büyüğü olsa anca olur dediğim elbise şuan üzerimde! Ciddi şekilde inceldim ama diyet öncesinde de 1 haftadır her akşam 1 saat yürüyüş yapıyordum diyete başlayınca da devam ettim 1 hafta yürüyüş ve 3 gün atak bana neredeyse 2 beden incelme kazandırdı. Pes etmeyin arkadaşlar gerçekten işe yarıyor!”
Aslıhan
“Merhaba ben bu diyeti yaptım ancak olmuyor kilo veremedim.”
Zeynep
“Arkadaşlar ben 5 gün atak yaptıktan sona 900 gram vermişim bugün seyir dönemimin 6. günü ve 11 günde daha tartıda 1 kg eksildiğim görünüyor. Ben inceldiğimi hissediyorum ama nedense tartıda görünmüyor. 64 kiloyum 58 olmaya gayret gösteriyorum.”
Filiz
“Diyete 68 kg ile bugün itibarıyla başladım. 8 kg vermek istiyorum.”
Ebru
“Merhaba 74 kilo ile başladım şuan 62 kiloyum hiç zorlanmadım yalnız her gün 1 saat yürüyüş yaptım. Haftanın bir günü dukandayım 58 kiloya kadarda devam etmek istiyorum çok kolay oldu bol bol su için ayrıca her şey sınırsız diyede fazla yemeyin doymanız yeterli bence süper birşey kesinlikle tavsiye ederim.”
Dukan diyeti yapanların bu yorumlarını sizler için yayınladık. Peki Dukan diyeti nedir? Nasıl yapılır? Bu konular hakkında da bilgisi olmayanlara biraz bilgi verelim. Sitemizde Dukan diyeti ile alakalı çok sayıda konu bulmanız mümkündür. Ayrıntılı bilgiler için sitemizde arama yapabilirsiniz. Şimdi sizlere kısaca diyetten bahsedelim.
Dukan diyeti aşamalardan oluşan ve protein ağırlıklı bir diyettir.
1. Evre (Atak Evresi)
Atak evresi olarak adlandırılan bu evre Dukan diyetinin ilk evresidir. Kaç kilo vermek istediğinize göre bu evrenin süresi değişmektedir. Ortalama 5-7 gün süren atak evresi 1-10 gün arasında değişebilmektedir. Bu evredeki beslenme tamamen yağsız proteine dayanmaktadır. Karbonhidrat alımı yok denecek kadar azdır. Protein ağırlıklı beslenmeye dayanan bu evredeki özel besinlerden birisi de yulaf kepeğidir.
2. Evre (Seyir Evresi)
Dukan diyetinin 2. evresi seyir evresi olarak bilinmektedir. İlk evrede sadece protein ağırlıklı olan diyet programına bu evrede sebzelerde eklenmektedir. Diyet programı bir gün protein, bir gün protein ve sebze birlikte olacak şekilde devam etmektedir. Duka diyetinin seyir evresi istediğiniz kiloya gelinceye kadar devam etmektedir.
3. Evre (Güçlendirme Evresi)
Dukan diyetini diğer diyetlerden ayıran önemli evrelerden birisidir. Bu evrede diyet programınıza karbonhidrat eklenmeye başlıyor. Haftada 2 öğün ise ödül öğün olarak adlandırılıyor. Bu öğünlerde istediğiniz her şeyi yiyebiliyorsunuz. Haftanın 1 günü ise sadece protein tüketiliyor.
4. Evre (Koruma Evresi)
Bu aşama birkaç kuralı yaşam biçimi haline getirmenize dayanıyor. Bu sayede emekleriniz boşa gitmemiş oluyor. Bu aşamada haftanın bir günü sadece protein yeniyor. Her gün 1,5 yemek kaşığı yulaf kepeği yeniyor. Son olarak ise günde 20 dakika yürüyüş yapılıyor.
Dukan diyeti hakkında daha ayrıntılı bilgi almak ve Dukan diyeti örnek listelerini görmek için “Dukan Diyeti” konumuzu ziyaret edebilirsiniz.
Sizlerde Dukan diyeti ile ilgili yorumlarınızı bizlerle paylaşabilirsiniz.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 yorum:

Yorum Gönder